Zwrot i wymiana

Informujemy, że nie wysyłamy wiadomości sms z prośbą o dopłatę do przesyłki. Prosimy nie klikać w link, a informację o podejrzanych smsach przekazywać odpowiednim służbom. W razie wątpliwości prosimy w pierwszej kolejności skontaktować się z naszą infolinią pod numerem +48 601 567 806

I. Odstąpienie od umowy/zwrot

Odstąpienie od umowy

1. Ile mam czasu na odstąpienie od umowy zakupu?

Od umowy zakupu można odstąpić bez podania przyczyny, w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty doręczenia zamówienia. W przypadku odbioru osobistego zamówienia, termin ten biegnie od dnia jego odbioru w sklepie.

2. Jak mogę skorzystać z prawa odstąpienia od umowy?

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy poinformuj nas o swojej chęci odstąpienia w dowolny sposób. Możesz:

  • posłużyć się na przykład formularzem dostępnym TUTAJ
  • dołączyć formularz, który otrzymałeś w paczce
  • wysłać nam wiadomość e-mail.

3. Gdzie wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy?

Na adres zwroty@kontri.pl lub drogą pocztową na adres do korespondencji: Kontri sp. z o.o., ul. Jacka Kuronia 3, 15-569 Białystok lub dołączyć do wysyłanej paczki.

4. Kto ponosi koszt przesyłki zwrotnej?

Bezpośredni koszt zwrotu towaru ponosi klient.

5. Ile mam czasu na odesłanie towaru?

Termin nadania przesyłki zwrotnej wynosi maksymalnie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpiono od umowy zakupu.

6. Jak mam przygotować przesyłkę zwrotną? *

* poniższe instrukcje nie stanowią warunku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.

Towar prosimy odesłać w stanie niezmienionym, w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. W tym celu prosimy o staranne pakowanie zwracanego towaru w sposób, który uchroni go przed uszkodzeniem bądź zniszczeniem podczas transportu, najlepiej w twardy kartonik, a nie kopertę bąbelkową.

Do przesyłki prosimy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. w formie formularza załączonego do Państwa przesyłki lub w jakiejkolwiek innej formie.

W przesyłce otrzymają Państwo także naklejkę z kodem identyfikacyjnym zamówienia. W przypadku zwrotu towaru prosimy o umieszczenie jej w paczce. To zdecydowanie przyspieszy jego realizację. W przypadku płatności gdy przy zamówieniu wybrali Państwo opcję "płatność przy odbiorze" prosimy o podanie na formularzu numeru konta bankowego, na które zwrócimy środki.

Zwracany towar należy odesłać na adres:
Kontri sp. z o.o.
ul. Jacka Kuronia 3
15-569 Białystok

Ważne: Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem. Oznacza to, że w przypadku, gdy otrzymamy przesyłkę, za którą będziemy musieli zapłacić przy odbiorze paczki – nie zostanie ona przez nas podjęta i wróci do Państwa jako zwrot.

Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do automatów paczkowych, punktów odbioru osobistego oraz innych placówek i urzędów Poczty Polskiej.

7. Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy i w jakiej formie?

Należność za odesłany do nas towar zwrócimy ta szybko, jak to możliwe, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

Zwrot płatności w przypadku odstąpienia od umowy następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

W przypadku płatności przy odbiorze prosimy o podanie na formularzu numeru konta bankowego, na które zwrócimy środki.

W przypadku rezygnacji z całości zamówienia, zwrotowi podlega cała wpłacona kwota. Z tym, że jeżeli klient wybrał w zamówieniu inny niż najtańszy możliwy sposób dostawy, zwrotowi podlega koszt przesyłki równy kosztowi najtańszej dostępnej formy dostawy. Koszty dodatkowe wynikające z wyboru innej formy dostawy nie podlegają zwrotowi.

8. Czy w związku z odstąpieniem od umowy ponoszę jakieś dodatkowe koszty?

Klient ma prawo odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w inny sposób, niż było to konieczne do sprawdzenia zgodności produktu z zamówieniem.

9. Uwaga! Kiedy nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy?

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Dotyczy np. rajstop, biustonoszy samonośnych z naklejoną taśmą zabezpieczającą, kosmetyków, masażerów.

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje przedsiębiorcy, jeżeli z charakteru czynności wynika, że ma ona związek z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.

SPECJALNIE DLA NASZYCH KLIENTÓW :

10. Zwrot towaru na pośrednictwem automatów Paczkomat InPost.

KONTRI.pl dzięki serwisowi szybkiezwroty.pl umożliwia swoim klientom dokonanie zwrotu towaru bez konieczności ponoszenia kosztów wysyłki paczki zwrotnej. Procedura zwrotu jest bardzo prosta, a wysyłka odbywa się za pośrednictwem automatów Paczkomat InPost.

Aby dokonać zwrotu towaru za pośrednictwem automatów Paczkomat InPost należy:

  1. Wejść na stronę - szybkiezwroty.pl
  2. Wypełnić znajdujący się na stronie formularz Po akceptacji zwrotu na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłany kod niezbędny do otwarcia automatu Paczkomat. Kod ten zostanie także wysłany do Państwa SMS-em na wskazany numer telefonu.
  3. Dostarczyć paczkę do wybranego automatu Paczkomat InPost

Ważne: Prosimy nie wysyłać do nas paczek zwrotnych (nie dotyczy usługi szybkiezwroty.pl) z odbiorem w automacie Paczkomat (1). Niestety nie mamy możliwości odbioru takich przesyłek i zostaną one do Państwa zwrócone.

Jeśli odsyłasz paczkę na swój koszt za pośrednictwem automatów Paczkomat InPost, wybierz dostawę pod wskazany adres (2).

Zwrot w paczkomatach InPost

Masz dodatkowe pytania?

Dział zwrotów i reklamacji jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00. Zadzwoń: Tel: (+48) 85 674 35 51 lub napisz: e-mail: zwroty@kontri.pl
Opłaty wg stawek operatora

II. Wymiana towaru

Wymiana towaru

11. Jak mogę dokonać wymiany towaru na inny?

Aby dokonać wymiany towaru na inny należy:

  • Zwrócić produkt - prosimy odesłać produkt opierając się na zasadach zwrotu opisanych powyżej w punkcie 1. ("Odstąpienie od umowy") - my zwrócimy Państwu należność.
  • Zamówić nowy produkt - na nowe produkty prosimy złożyć oddzielne zamówienie i opłacić je łącznie z kosztami transportu - niezależnie od odesłanego towaru

Nie obsługujemy innej formy wymiany towaru niż wskazana powyżej.

Masz dodatkowe pytania?

Dział zwrotów i reklamacji jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.
Zadzwoń: Tel: (+48) 85 674 35 51 lub napisz: e-mail: zwroty@kontri.pl
Opłaty wg stawek operatora

III. Procedura reklamacji

Procedura reklamacji

Prosimy pamiętać, że Kontri sp. z o.o. jako sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczenia klientowi towarów bez wad.

12. W jaki sposób mogę zareklamować towar?

Reklamacji towaru można dokonać:

  1. wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@kontri.pl, lub
  2. drogą pocztową na adres Kontri sp. z o.o., ul. Jacka Kuronia 3, 15-569 Białystok, lub
  3. korzystając z udostępnionego TUTAJ formularza.

13. Na jaki adres mam wysłać przesyłkę reklamacyjną?

Przesyłkę reklamacyjną należy wysłać na adres:
Kontri sp. z o.o.
ul. Jacka Kuronia 3
15-569 Białystok

Do przesyłki prosimy dołączyć opis wady wraz z informacją w jaki sposób doszło do uszkodzenia oraz kiedy wada została zauważona. Dołączenie do przesyłki paragonu zakupu lub faktury ułatwi nam rozpatrzenie Państwa reklamacji, ale nie jest niezbędne do podjęcia przez nas czynności reklamacyjnych. Prosimy o staranne pakowanie reklamowanego towaru w sposób, który uchroni go przed uszkodzeniem bądź zniszczeniem podczas transportu, najlepiej w twardy kartonik a nie kopertę bąbelkową. Prosimy pamiętać, że towar reklamowany powinien być czysty.

14. Wysłałem reklamację i co dalej?

O postępie procesu reklamacyjnego będziemy na bieżąco informować drogą e-mailową bądź telefoniczną.

15. W jakim terminie moja reklamacja zostanie rozpatrzona?

Kontri sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.

16. Kto ponosi koszty wysyłki w przypadku reklamacji?

Koszt wysyłki, którą poniosą Państwo wysyłając do nas przesyłkę reklamacyjną, zostanie zwrócony po otrzymaniu paczki. Prosimy także pamiętać, że nie przyjmujemy przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.

Masz dodatkowe pytania?

Dział zwrotów i reklamacji jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.
Zadzwoń: Tel: (+48) 85 674 35 51 lub napisz: e-mail: zwroty@kontri.pl
Opłaty wg stawek operatora

17. Procedura reklamacji - informacje dodatkowe wynikające z przepisów prawa:

Jeżeli zakupiony towar posiada wadę mogą Państwo:

  • żądać jego naprawy lub wymiany;
  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy. Takie oświadczenie mogą Państwo złożyć jeżeli:
    1. odmówimy naprawy lub wymiany,
    2. nie wywiążemy się z obowiązku naprawy lub wymiany,
    3. nie udało nam się naprawić towaru;
    4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny; albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego podjęcia próby naprawy lub wymiany,
    5. z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

Więcej informacji, w tym zasady obniżenia ceny, znajdą Państwo w naszym Regulaminie.

Kontri sp. z o.o. odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującego.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń - platforma ODR

Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może skorzystać na przykład z usług wyspecjalizowanych podmiotów np. Rzecznika Praw Konsumenta.

pixel